Het draait om persoonlijk contact, de gunfactor en onderling vertrouwen
1 Februari '17
Persoonlijk contact, de gunfactor en onderling vertrouwen. Die woorden worden vaak genoemd door Siem Klapwijk, directeur en eigenaar van bandenimport- en -exportbedrijf S&H Tyres.
Siem scoort nog steeds mooie deals
De vriendelijke zakenman realiseert zich dat zijn aanpak tegenwoordig geldt als ouderwets en bereidt een managementbuy-out voor. Toch scoort hij ondanks moordende concurrentie nog steeds mooie deals: ‘Eerlijk duurt nog steeds het langst.
Siem Klapwijk (S&H Tyres): ‘Ik beloof nooit meer dan ik kan waarmaken’
Hoe kwam u in de bandenbranche terecht?
“Ik wilde eigenlijk sportleraar worden, maar ik heb een zwakke rug. Ik kwam terecht bij een accountantskantoor waar ik drie jaar werkte als assistent accountant. Van den Ban was een van hun klanten en ik kwam er regelmatig over de vloer. Toen zij iemand zochten voor de loonadministratie werd ik aangenomen, maar ik kwam al snel op de salesafdeling terecht.
In die tijd was het nog niet gebruikelijk om proactief te werken, maar ik belde iedereen gewoon op en verkocht direct banden. Eenmaal in de buitendienst – ik deed Friesland, Groningen en Drenthe – bezocht ik al mijn relaties persoonlijk. Met sommige van die oude klanten, of hun kinderen, doe ik nu nog steeds zaken.”
Lees het gehele artikel op de website van Automotive Management.
Siem scoort nog steeds mooie deals
De vriendelijke zakenman realiseert zich dat zijn aanpak tegenwoordig geldt als ouderwets en bereidt een managementbuy-out voor. Toch scoort hij ondanks moordende concurrentie nog steeds mooie deals: ‘Eerlijk duurt nog steeds het langst.
Siem Klapwijk (S&H Tyres): ‘Ik beloof nooit meer dan ik kan waarmaken’
Hoe kwam u in de bandenbranche terecht?
“Ik wilde eigenlijk sportleraar worden, maar ik heb een zwakke rug. Ik kwam terecht bij een accountantskantoor waar ik drie jaar werkte als assistent accountant. Van den Ban was een van hun klanten en ik kwam er regelmatig over de vloer. Toen zij iemand zochten voor de loonadministratie werd ik aangenomen, maar ik kwam al snel op de salesafdeling terecht.
In die tijd was het nog niet gebruikelijk om proactief te werken, maar ik belde iedereen gewoon op en verkocht direct banden. Eenmaal in de buitendienst – ik deed Friesland, Groningen en Drenthe – bezocht ik al mijn relaties persoonlijk. Met sommige van die oude klanten, of hun kinderen, doe ik nu nog steeds zaken.”
Lees het gehele artikel op de website van Automotive Management.